perjantai 20. kesäkuuta 2014

Keskikesän juhlaa !

Hyvää juhannusta  


Muumipeikon juhannusrunon myötä !
Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.
Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.
Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.
Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.

- Tove Jansson -


 Juhannuksen jälkeen keskiviikkona 25.6.  taas

  tavataan Vähäjärven lenkillä  tuttuun aikaan 17 - 

19,  eli  Marttamailille lämpimästi     TERVETULOA!




Kahdelta jo toteutetulta keskiviikolta,  kuvat kertokoon

ELÄMÄ ON PARASTA ITSE TEHTYNÄ.

Tutkittu juttu:             Leikki- iän liikunta ?

Liikkuminen lisää kaikenlaisia taitoja. Tutkimuksessa kävi ilmi, että paljon liikkuvat lapset ovat luovempia, motorisesti kätevämpiä, heillä on enemmän kavereita ja he ovat rohkeampia.


Entä liikkuvat aikuiset?   
Liikunta vaikuttaa luustoon, lihaksiin, hermostoon, hengitykseen, vastustuskykyyn ja mielen hyvinvointiin ja edistää fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista terveyttä. ( Voi hyvin, opintoaineisto)

Vanhempia kuvia:

Sirkka-Liisa Mustosen lahjoittamasta Martta- nukesta vihdoinkin kuva


  Kesäretki tehtiin Seinäjoelle, jossa Itämäen taloon ruokailuun matkattiin jokiveneellä:


MARTTA-MAILIT PYÖRIVÄT JOKA KESKIVIIKKO ELOKUUHUN SAAKKA!

MARTANPÄIVÄ - TAPAHTUMA 26.7.  JÄÄ POIS OHJELMASTA. SEN SISÄLLÖT  TOTEUTUVAT MAILIEN YHTEYDESSÄ.